زمینه‌های همکاری داوطلبانه

 یکی از روش‌های کمک به مرکز ام اس  فعالیت داوطلبانه است. داوطلب، فرد نیکوکاریست که بدون دریافت هیچ وجهی، مسئولیت انجام کاری مرتبط به مرکز را برعهده می‌گیرد. تنها تفاوت داوطلب با یک کارمند موظف، در همین عدم دریافت دستمزد است و در دیگر جنبه ها هیچ‌گونه تفاوتی با یکدیگر ندارند. در اینجا می‌توانید زمینه‌های همکاری داوطلبانه با ما را ببینید.

مددکاری:

این بخش بیشترین تعداد نیروی داوطلب را دارد. اگر شما تحصیلات مددکاری دارید و یا علاقه مند به ارائه ی خدمات به خانواده‌های بیماران هستید، مددکاری مکان مناسبی برای فعالیت شماست. هنگامی که شما علاقه‌مندی خود به فعالیت در این بخش را اعلام کنید، برای شما قرار ملاقاتی با مسئول بخش مددکاری گذاشته می‌شود. وقتی ایشان مطمئن شدند که شما از نظر ذهنی و روحی، توانایی فعالیت در این بخش را دارید، شما به عضویت داوطلبانه‌ی این بخش درمیایید.

 

پزشکی، پرستاری و روانشناسی:

برای فعالیت در این بخش شما باید حتما ً تحصیلات آکادمیک داشته باشید. 

طراحی گرافیک:

با ارسال ِ نمونه ی کارهایتان به بخش داوطلبین و پس از تایید توسط ِ مسئولین مربوطه، به عضویت گروه طراحی و گرافیک دربیایید و در طراحی بروشورها، استندها، تقویم ها، کارت ها، بیلبوردها و …… به ما کمک کنید.

 

توسعه ارتباطات:

اگر تحصیلات شما به روابط بین الملل مرتبط است یا حرفه‌ی شما و یا مکان زندگی شما و ارتباطات شما به گونه‌یست که امکان ایجاد ارتباط بین مرکز و سازمان های  همسو با ما را دارید.

ترجمه:

اگر توانایی ترجمه از زبان‌های خارجی به زبان فارسی و برعکس ِ آن را دارید، با ترجمه‌ی نمونه‌ متنی که در اختیارتان قرار می‌گیرد و پس از تایید ترجمه‌تان، به عضویت گروه ترجمه‌ی ما دربیایید.

 

کمک در برگزاری رویدادها:

شما به چند شکل می‌توانید به برگزاری بازارهای خیریه‌ی ما کمک کنید. شما می‌توانید اقلام لازم برای برگزاری بازار را تامین کنید. شما می‌توانید ما را با موسسات یا کارخانه‌هایی مرتبط سازید که اقلام لازم برای برگزاری بازار را تامین خواهند کرد.
اگر دوست دارید که خودتان یکی از عوامل اجرایی بازار باشید، باید حداقل یک سال سابقه‌ی کار داوطلبانه در مرکز ام اس داشته باشید.

 

امور اداری:

در صورت تمایل به کمک رسانی به موسسه در بخش های عضویت، حسابداری و امور اداری، به ما خبر دهید! کمک شما باعث می‌شود که موسسه از استخدام نیروی موظف در این بخش‌ها بی نیاز شده و از صرف هزینه معاف گردد.

 

امور نقلیه:

اگر بتوانید به همراه وسیله‌ی نقلیه‌تان، چند ساعت در هر هفته به امور نقلیه‌ی ما کمک کنید، باعث می‌شوید که در هزینه‌های این بخش صرفه‌جویی چشمگیری حاصل شود. وانت بار و یا ماشین‌ برای اعزام تیم پزشکی به منزل بیمار از نیازهای دائمی مرکز می‌باشند.

 

عکاسی:

با ارسال نمونه‌ آثارتان به امور داوطلبین، عضو ِ تیم عکاسی ما باشید.

 

دیگر مهارت ها:

اگر مهارت و توانایی خاصی دارید که در هیچ کدام از دسته بندی‌های بالا نمی‌گنجد ، در فرم داوطلبی ِ خود این مهارت را به شکل جداگانه قید نمایید.